Blog Iwana

miejsce na dłuższe i przemyślane wypowiedzi
Awatar użytkownika
Ula Ursula
Maniak
Posty: 1846
Rejestracja: wt 05 gru 2006, 22:51
Reputacja: 21
Cyfra: 1999
Licencja: D-031281
Kontakt:

Blog Iwana

Post autor: Ula Ursula » pt 27 sty 2012, 09:47

Polecam ciekawa lekture - Blog Iwana. Juz blisko 7000 wejsc. Ostatni watek o ACTA:
http://www.hiszpaniazemocjami.blogspot. ... -owce.html

Awatar użytkownika
aisha
Cool gość
Posty: 100
Rejestracja: śr 08 cze 2011, 08:49
Reputacja: 0
Lokalizacja: warszawa/gdańsk

Re: Blog Iwana

Post autor: aisha » pn 30 sty 2012, 08:51

zaiste ciekawa lektura, czytam wszystko po kolei :-)
Quot capita tot sensus

Awatar użytkownika
iwan
Administrator
Posty: 4300
Rejestracja: wt 05 gru 2006, 22:24
Reputacja: 484
Cyfra: 10000
Licencja: D-USPA
Lokalizacja: ze źródła
Kontakt:

Re: Blog Iwana

Post autor: iwan » wt 31 sty 2012, 14:15

Jak będziecie mieli ochotę na dyskusję, to poza możliwością komentowania (tam na blogu tylko dla tych co mają swoje konto na googlach) na forumspadochronowym, tak samo mile widziane są tematy ciekawe, godne opiasania itp
To można tutaj ;)
A i mile widziane dodawanie przy tematach, ktore wam sie poobają +
Skoki spadochronowe w słonecznej Hiszpanii - Przyjedź, odpocznij, poskacz bezpiecznie

Awatar użytkownika
kasiula
Świeżonka
Posty: 86
Rejestracja: czw 28 cze 2007, 21:19
Reputacja: 0
Cyfra: 69
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Re: Blog Iwana

Post autor: kasiula » wt 07 lut 2012, 16:14

Jeśli można mam prośbę. Aby wsród przepisów na pychotki, przemycić zestaw ćwiczeń skydive-callanetics ;-) . W zeszłym roku Iwan pisałeś na FB ile powrórzeń, po ile serii i jakie ćwiczenia, ale nie mogę się dokopać do tego posta. Może też nastąpił ich update. Mam na myśli takie ćwiczenia, które można spokojnie w domu uskuteczniać (np. na piłce), bez biegania na siłownię.
"człowiek szybciej się męczy w małej klatce niż na dużym wybiegu"

Awatar użytkownika
aisha
Cool gość
Posty: 100
Rejestracja: śr 08 cze 2011, 08:49
Reputacja: 0
Lokalizacja: warszawa/gdańsk

Re: Blog Iwana

Post autor: aisha » wt 07 lut 2012, 18:55

Kasiulku, super pomysł!!! chętnie dowiem się co i jak ćwiczyć przed AFFem :-) aby wzmocnić to i owo :-)
Quot capita tot sensus

Awatar użytkownika
iwan
Administrator
Posty: 4300
Rejestracja: wt 05 gru 2006, 22:24
Reputacja: 484
Cyfra: 10000
Licencja: D-USPA
Lokalizacja: ze źródła
Kontakt:

Re: Blog Iwana

Post autor: iwan » wt 07 lut 2012, 19:38

OK, zamówienie przyjęte ;) odbiór w okienku numer dwa zaniedługo
Skoki spadochronowe w słonecznej Hiszpanii - Przyjedź, odpocznij, poskacz bezpiecznie

Awatar użytkownika
kasiula
Świeżonka
Posty: 86
Rejestracja: czw 28 cze 2007, 21:19
Reputacja: 0
Cyfra: 69
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Re: Blog Iwana

Post autor: kasiula » wt 07 lut 2012, 21:19

aisha pisze:(...) co i jak ćwiczyć przed AFFem :-) aby wzmocnić to i owo :-)
Aishunia, zanim poznamy ćwiczenia, wzmocnij wątrobę - pomóc nie pomoże, ale na pewno nie zaszkodzi :mrgreen:

iwan pisze:(...) odbiór w okienku numer dwa zaniedługo
Dziękuję Iwanku, ustawiam się w kolejce do odpowiedniego okienka ;]
"człowiek szybciej się męczy w małej klatce niż na dużym wybiegu"

Awatar użytkownika
aisha
Cool gość
Posty: 100
Rejestracja: śr 08 cze 2011, 08:49
Reputacja: 0
Lokalizacja: warszawa/gdańsk

Re: Blog Iwana

Post autor: aisha » śr 08 lut 2012, 08:27

Kasiulku, wątroba na szczęście się regeneruje :-) do maja będzie zdrowa i gotowa hahahahaha
To ja zajmuję sobie miejsce w kolejce do okienka :-)
Quot capita tot sensus

Awatar użytkownika
iwan
Administrator
Posty: 4300
Rejestracja: wt 05 gru 2006, 22:24
Reputacja: 484
Cyfra: 10000
Licencja: D-USPA
Lokalizacja: ze źródła
Kontakt:

Re: Blog Iwana

Post autor: iwan » czw 09 lut 2012, 10:26

na razie jeszcze dokończyłem posiłek ale dziś będzie już treninżunio
Skoki spadochronowe w słonecznej Hiszpanii - Przyjedź, odpocznij, poskacz bezpiecznie

Awatar użytkownika
iwan
Administrator
Posty: 4300
Rejestracja: wt 05 gru 2006, 22:24
Reputacja: 484
Cyfra: 10000
Licencja: D-USPA
Lokalizacja: ze źródła
Kontakt:

Re: Blog Iwana

Post autor: iwan » czw 09 lut 2012, 13:26

już jest o o treningu aerobowym
postaram się o rozciąganie i ćwiczenia siłowe ale mam tak nędzny internet, że nie mogę gwarantować
Lamusy hiszpańskie już trzeci tydzień instalują adsl, zapewniając że za momencik już będzie
no ale cóż, cały rok mają słońce, myślą tylko o zabawie a robota to jest dla nich jak skaranie boskie

Dziękuję za komentarze i za nieliczne (ale jednak) kliknięcia 'polecam'

Maja, daj na forum fotkę swojego naleśnika bo jesteś pierwsza, która zrobiła go po inspiracji z bloga
Skoki spadochronowe w słonecznej Hiszpanii - Przyjedź, odpocznij, poskacz bezpiecznie

Awatar użytkownika
kasiula
Świeżonka
Posty: 86
Rejestracja: czw 28 cze 2007, 21:19
Reputacja: 0
Cyfra: 69
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Re: Blog Iwana

Post autor: kasiula » czw 09 lut 2012, 14:07

Dziękuję Iwanku :] Zwłaszcza za info o pilnowaniu tętna. Przypomniałeś mi, że o tym zapomniałam :roll:
"człowiek szybciej się męczy w małej klatce niż na dużym wybiegu"

Awatar użytkownika
Maja
Cool gość
Posty: 411
Rejestracja: czw 04 sty 2007, 15:41
Reputacja: 8
Cyfra: 220
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Blog Iwana

Post autor: Maja » czw 09 lut 2012, 18:35

Oto mój naleśnik:
Obrazek

Awatar użytkownika
iwan
Administrator
Posty: 4300
Rejestracja: wt 05 gru 2006, 22:24
Reputacja: 484
Cyfra: 10000
Licencja: D-USPA
Lokalizacja: ze źródła
Kontakt:

Re: Blog Iwana

Post autor: iwan » czw 09 lut 2012, 21:04

ja pozwolę sobie wstawić to zdjęcie do bloga, do tekstu o naleśnikach
Skoki spadochronowe w słonecznej Hiszpanii - Przyjedź, odpocznij, poskacz bezpiecznie

Awatar użytkownika
Tomek
Cool gość
Posty: 242
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 08:19
Reputacja: 0
Lokalizacja: Przasnysz
Kontakt:

Re: Blog Iwana

Post autor: Tomek » czw 09 lut 2012, 22:38

iwan pisze:już jest o o treningu aerobowym
postaram się o rozciąganie i ćwiczenia siłowe ale mam tak nędzny internet, że nie mogę gwarantować
Lamusy hiszpańskie już trzeci tydzień instalują adsl, zapewniając że za momencik już będzie
no ale cóż, cały rok mają słońce, myślą tylko o zabawie a robota to jest dla nich jak skaranie boskie

Dziękuję za komentarze i za nieliczne (ale jednak) kliknięcia 'polecam'

Maja, daj na forum fotkę swojego naleśnika bo jesteś pierwsza, która zrobiła go po inspiracji z bloga
Bardzo dobry tekst. W prosty sposób wyjaśnia o co tak naprawdę w tym chodzi. A chodzi o lepsze samopoczucie, zdrowszą pompę i mniej fałdek tłuszczu. Mogę tu być przykładem. Jesień 2010 wzrost 189cm waga w granicach 105kg. Jesień 2011 wzrost ten sam :-) waga 86kg. W chwili obecnej waga w granicach 89kg (podobno na zimę wszystkie misie tyją :roll: ) wszystko dzięki ćwiczeniom aerobowym - w 95% bieganiu, reszta to rozciąganie i odrobina siły w większości biegowej ( na dzień dzisiejszy 2800km w biegu, pokonane na treningach i zawodach). Wystarczy tylko chcieć - trzy, cztery razy w tygodniu i po kilku takich tygodniach widać efekty.
Dla tych którzy chcieliby uściślić swoją wiedzę na temat tętna podczas ćwiczeń małe wyjaśnienie. Możecie w necie spotkać się z określeniem HRmax - jest to maksymalne tętno jakie wasza pompa może osiągnąć podczas wysiłku. Prawidłowo powinno się je zmierzyć podczas odpowiedniego testu. Jest to ciężkie fizycznie, a dla tych którzy nie lubią się pocić wręcz niemierzalne. Dla tego mądrzy naukowcy wymyślili prosty wzór HRmax=220-wiek. W przypadku 40 latka HRmax powinien wynosić 180. Powinien, bo jest to tylko ogólny wzór, który w moim przypadku pomylił się o 5 uderzeń na minutę (moje HRmax zmierzone podczas zawodów wynosi 185 - wg wzoru 180). Po co nam HRmax, ano po to by wyznaczyć sobie zakresy tętna. O jednym z tych zakresów pisze Iwan nazywając go zakresem tlenowym, możecie spotkać się z nazwą I zakres, bądź tętno konwersacyjne (w tym zakresie tętno pozwala nam na swobodną rozmowę podczas ćwiczeń. Gdy... zaczynamy.... mówić.... z przer...wami to znaczy, że wchodzimy w II zakres, a to już inny rodzaj treningu, przeznaczony dla bardziej zaawansowanych). Krótko mówiąc trening tlenowy przeprowadzamy w zakresie od 65 do 75% naszego HRmax, II zakres to już tętno w granicach 76-80% HRmax III zakres 81-91% HRmax wszystko co powyżej to już WT (Wytrzymałość Tempowa) stosowana w powtórzeniach szybkościowych na długim wypoczynku. Na wszystkich portalach biegowych można spotkać zarówno zwolenników jak i przeciwników trenowania wg. tętna. Ja po przeczytaniu książek J. Skarżyńskiego (guru polskich biegaczy) kupiłem pulsometr i staram się trzymać odpowiednie zakresy tętna do odpowiednich treningów.
Powodzenia i wytrwałości, a efekty przyjdą same.

Awatar użytkownika
iwan
Administrator
Posty: 4300
Rejestracja: wt 05 gru 2006, 22:24
Reputacja: 484
Cyfra: 10000
Licencja: D-USPA
Lokalizacja: ze źródła
Kontakt:

Re: Blog Iwana

Post autor: iwan » pn 13 lut 2012, 18:40

No Tomek, Ty poszedłeś trudną drogą. Zazdroszczę Ci tych maratonów, ja biegam sobie tak 4-6 kilometrów, czyli sposobem rekreacyjnym.

Tymczasem blisko 10 000 odsłon i myślę sobie, że pomysł się przyjął.
Zmieniłem nazwę bloga z długiej na prostszą ;) Blog Iwana
dorzuciłem dziś odgrzebany tekst o treningu siłowym i trochę publicystyki bo ostatnio jakoś tak przyziemnie się zrobiło
Skoki spadochronowe w słonecznej Hiszpanii - Przyjedź, odpocznij, poskacz bezpiecznie

ODPOWIEDZ